Jeřáb CB
Sperings SK 488-AT4
Mobilní věžový autojeřáb
Sperings SK 488-AT4
Mobilní věžový autojeřáb
Autojeřáb
Mobilní jeřáb je konstruovaný na principu věžového jeřábu s vozíkem, přičemž všechny montážní a demontážní kroky jsou předem naprogramovány v Siemens PLC podle osvědčeného konceptu Spierings. 

Dvoudílný teleskopický stožár má pevnou stěnovou konstrukci. Konstrukce a třída oceli společně zajišťují nejvyšší možnou tuhost a stabilitu. Třídílný skládací 

výložník má příhradovou konstrukci převážně z vysokopevnostní jemnozrnné oceli. Hydraulické válce zajišťují blokování stěžně a výložníku, vztyčování a teleskopické nastavení stěžně a polohování zátěže a proti výložníku. 

Konstrukce je navržena tak, aby umožňovala 10 000 montážních a demontážních cyklů. 

Dieselový motor Detroit VM namontovaný v nástavbě pohání tři hydraulická čerpadla, aby se různé současné pohyby jeřábu navzájem neovlivňovaly. Zabudováním tohoto dieselového motoru není nutné udržovat motor vozidla v chodu pro provoz jeřábu. Použití druhého motoru výrazně zlepšuje hladinu hluku a spotřebu paliva. V horním rámu je vestavěná elektrocentrála 15 kW pro osvětlení jeřábu, vytápění a výtah. 

Kabina jeřábu
  • K dispozici je pohodlná kabina jeřábu vybavená mimo jiné samostatným ovládacím panelem a displejem zobrazujícím údaje o zatížení a dosahu. 
  • Namontované sedadlo řidiče Ize nastavit podle hmotnosti, má různé polohy a lze jej posunout podélně i příčně pro usnadnění přístupu. 
  • Standardní příslušenství v kabině dále zahrnuje rádio/CD přehrávač, interkom, elektrické topení (3000 W), hasicí přístroj a pět slunečních rolet.
  • Kabina je namontována na vnějším stožáru ve výšce 15,5 m, nebo 26 m. Do kabiny se lze dostat z výtahu po žebříku. Poklop za sedadlem umožňuje přístup do kabiny.
  • Rádiové dálkové ovládání (HBC) pro ovládání jeřábu.
  • Možnost zvednout výložník o 30°.
  • Výložník je vybaven pěti LED žárovkami.
Podvozek
Speciálně navržený podvozek nákladního vozidla pro optimální torzní tuhost. Díky speciální konstrukci Ize dosáhnout maximální nosnosti s minimální zátěží, takže další zátěž není nutná. Vůz má hydropneumatické odpružení s regulací úrovně pro správné nastavení výšky pro jízdu po silnici a na stavbě (o 12 cm větší světlá výška). Podvozek má tři úložné boxy. Dvouokruhový brzdový systém je vybaven bubnovými brzdami a ABS.
Kabina nákladního vozu
Kabina opatřená účinným, korozivzdorným základním nátěrem a povrchově upravena vysoce kvalitním vrchním lakem Autocolor Turbo. Kabina je připevněna k podvozku tak, aby bylo zajištěno ztlumení vibrací a je vybavena vyhřívanými vnějšími zrcátky, bočním zrcátkem, elektricky ovládanými okny, intervalovým spínačem, vyhříváním, vzduchovým odpružením sedadla řidiče, pohodlné a funkční polokruhové ovládání přístrojová deska, rádio/CD přehrávač, prostorné odkládací přihrádky a zásuvka 220 V. Jeřáb a nákladní automobil prošly antikorozní úpravou pomocí třívrstvého dvousložkového nátěrového systému.
Jeřáb CB
Reference